GARANȚIA LEGALĂ DE CONFORMITATE
- Documente fiscale (bon fiscal/factura fiscala dupa caz)
- Ambalajul original, integral
- Garanția legală de conformitate (garantia se acorda in baza facturii) reprezintă obligația legală a Vânzătorului față de Cumparator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de Cumparator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în descrierea produsului.
- Vânzătorul are obligația de a livra doar produse care sunt în conformitate cu Contractul.
- Se consideră că produsele sunt în conformitate cu Contractul atunci când:
- a. corespund descrierii făcute de Vânzător;
- b. corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip
- c. corespund oricărui scop specific solicitat de către Cumparator, scop făcut cunoscut Vânzătorului şi acceptat in scris de acesta la încheierea Contractului;
- În cazul lipsei conformităţii, Cumparatorul are dreptul de a solicita Vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea Contractului privind acest produs. Cumparatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea Contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.
- In cadrul termenului de garantie de conformitate Vanzatorul repara, inlocuieste sau restituie contravaloarea produsului in masura in care nu este posibila repararea sau inlocuirea, conform LG449/2003, Art.11.
- Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se reduce la această durată.
- De asemenea, Cumparatorul trebuie să informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de 30 zile de la data la care a constatat-o.
- Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate nu poate fi atrasă în cazul în care:
- Cumparatorul nu prezintă dovada achiziționării produsului de pe Site (factura/bonul fiscal);
-Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă, în momentul încheierii Contractului, Cumparatorul a cunoscut sau putea, în mod rezonabil, să cunoască lipsa de conformitate.
- Cumparatorul nu a respectat condițiile de transport, utilizare și/sau întreținere cu privire la produs;
-Produsul prezintă modificări sau intervenții efectuate de alte persoane decât cele autorizate de Vânzător;
-Produsul nu mai îndeplinește condițiile de conformitate ca urmare a culpei Cumpărătorului, cum ar fi păstrarea în condiții improprii, expunerea la șocuri mecanice/termice/electrice etc
-Produsul nu este returnat complet
-Numarul de serie a fost modificat sau sters
-Defecte cauzate de supraincarcare, pliere incorecta, folosire sau instalare incorecta
-Zgarieturile si orice uzura normala constituie deteriorari normale si nu reprezinta motive pentru reclamatie
-Garantia de conformitate nu acopera rani personale.